Made by Nicolle

Castelul Corvinilor -  impresioneaza prin prezenta sa dominand orasul Hunedoara.
Demult mi-am dorit sa-l vizitez dar de fiecare data se ivea altceva, nu si acum..... si nu regret. Desi castelul se afla in renovare si o mare parte din incaperi sunt inchise, accesul fiind in mare parte restrictionat, privelistea batranului Castel merita o plimbare.
Nu ma apuc sa va spun istoria Castelului sau alte legende desi as avea "material", domnul ghid suparat probabil ca a avut o zi proasta s-a oferit sa-mi indrume pasii prin castel....e altfel cand aflii cum s-a trait in acele timpuri si cate povesti ascund acei pereti cenusi.
Desi portiile se inchideau la ora 15, domnul ghid a mai ramas cu noi desi nu eram decat 4 persoane (atatea au mai ramas) si ne-a plimbat prin fiecare incapere, tunel si camarute......a fost frumos si trebuie sa recunosc e primul Castel care m-a impresionat - din Romania.


Apoi am dat o fuga la lacul Cincis - dar blestemul m-a speriat asa ca 2 minute am stat, apoi viteza.
Nu departe de Hateg, am vizitat dupa cum va spuneam ieri biserica Densus.
George Calinescu spunea ca in localitatea Densus este o biserica "...bizara, facuta din marmuri si coloane, culese de la Sarmizegetusa. Un mic stâlp din cei patru care sustin ingusta turla e o stela romana purtând numele lui Longinus. E o marmura cu o inscriptie eleganta, luminoasa, frumoasa precum o statuie. Ascunsa in umbra, abia luminata de câteva suvite de soare venind pe niste ferestruici... face impresia unei opere divine furata de genii nocturne." si are mare dreptate. 
Acest lacas mi-a amintit de bisericile din Cipru, majoritatea fiind construite din piatra, marmura, etc.
Un acoperis original la fel ca intreaga constructie.
Un fel de masa tacerii - doar ca am schimbat aranjamentul ca era cam sec :d.....dar prin cimitir n-am umblat ca se facuse tarziu si nici poze nu am facut ca nu mi s-a parut frumos.
Nu doar Biserica m-a impresionat ci si privelistea din Tara Hategului....recunosc auzisem ca e foarte frumos aici asa ca n-am ezitat sa ma si conving. Maine o noua zi, o noua aventura....

Comments