Just Biutiful

Pe mine una m-a impresionat foarte tare filmul asta - Biutiful (dramă, 2010).

"Uxbal, single father of two children, finds his life in chaos as he is forced to deal with his life in order to escape the heat of crime in underground Barcelona, to break with the love for the divorced, manic depressive, abusive mother of his children and to regain spiritual insight in his life as he is diagnosed with terminal cancer."

Recomand acest film, chiar merita vazut, veti descoperi insa o altfel de Spania, o alta fata a Barcelonei pe care ca turist nu o veti vedea. Cel putin eu una nu am vazut o asa Barcelona, chiar mi-a placut si ramane orasul meu de suflet.

Ca turist Spania este o tara frumoasa, fiind o tara latina te vei simti ca acasa dar parca e un pic mai bine, mai civilizata.
Ca turist totul e roz, in schimb am avut ocazia sa stau 3 luni in Spania si am vazut si cealalta fata a ei. 
La inceput am terorizat-o pe sora-mea si pe ceilalti romani stabiliti intr-un cochet orasel de munte -Teruel - cu entuziasmul si cu expresia gen "woowwwww ce frumos e aici, foarte foarte frumos".
Mda, dupa ce am vizitat cap-coada tot orasul, ceva mai mic ca Sibiul, dar foarte curat si plin de istorie, am descoperit si partea mai putin frumoasa, cum ar fi cartierul marocanilor, piata unde in fieacare joi e targ, unde totul e "barato"-ieftin (ma distra cuvantul asta" barato barato"), cladirile din centru care erau intr-o stare jalnica, strazile pe care tinerii isi fac nevoile cand ies din cluburi...negrii care isi vand marfa plimbandu-se zi si noapte, magazinele chinezilor unde gasesti orice de la 10 centi pana la zeci de euro. 
Sora-mea zicea "la astia gasesti orice kkt-uri, nu le lipseste nimic", etc.

Primul soc a fost acela cand a mea sister m-a lasat paznic la butelia de gaz, "fi pe faza cand vine el butanero". 
WTF...astia n-au auzit inca de conducte de gaz?!?
Se pare ca in casele/blocurile mai vechi inca au nevoie de butelia cea portocalie de gaz, care numai la bunica-mea in Romania am mai vazut-o pana atunci (vorba aia e de la tara la ea se poate). Aceasi chestie si in Valencia, am vazut-o chiar si in film.
Acum s-au mai modernizat si nu mai e chiar asa, oricum gazul e mai scump si totul e electric.
Sa mai zic si ce sistem de incalzire au :D se numeste "estufa" - soba pe gaz si pentru mine parea a fi cea mai antica chestie din apartamentul inchiriat de sora-mea. La un moment dat am vrut sa-i zic ca o gheena n-a gasit, dar se pare ca asa se incalzesc apartamentele, am fost si in case de spanioli cu situatie buna si tot estufe aveau.
De vis era cand vecinul Pepe - cel negru ca abanosu se apuca de gatit. Oaia era alimentul de baza, chinul vecinilor din cauza mirosului. Noroc ca nu eram asa prietenosi ca sa ne facem invitatie la masa cum se mai practica la noi.

Deci da filmul reflecta realitatea, din punctul meu de vedere nu s-a exagerat cu nimic, mizeria e peste tot si ca turist e greu sa o vezi.

Dar la 3 ani am revenit in micutul orasel si am ramas socata (again) cat de mult s-au modernizat, cate blocuri s-au construit, ce mult s-a schimbat. Centrul vechi unde locuia sis' s-a schimbat si el, e mereu in renovare, a ramas in schimb apartamentul din Plaza Bolamar la fel, mi-e dor de zilele alea, dar am sa revin cu drag si chiar sper ca am sa ma mai plimb pe stradutele inguste pe care altadata ma pierdeam si mereu ma uitam dupa ceasul din autogara care e punctul meu de reper, mi-e dor.







p.s. m-am tot uitat poze cu Pepe nu am facut si nici in cartierul marocan, era riscant si din pacate nici apartamentul din Plaza Bolamar nu l-am pozat, off.

Comments