Muzeul de icoane pe sticla din Sibiel

Cum nu ati auzit de el? De el muzeul, ca de Sibiel cu siguranta si daca nu - rusineeeeeee. :)))) 

Eu era cat pe ce sa-mi pic Bac-ul pentru ca la proba orala de limba franceza (rrrrarrrraitele dau bac-ul la franca) n-am stiut sa-i zic doamnei din comisie unde este Muzeul de Icoane pe Sticla. Madame nu intelegea ca je desi-s sibianca - nascuta/crescuta acilea am copilarit mai mult in Valea Plangerii, si nu, nu stiam pana atunci ca la Sibiel este muzeul acesta. E vreo crima???



Si uite ca saptamana trecuta l-am vizitat, in sfarsit. Pentru ca, colegele noastre de la Constanta ne-au vizitat, ne-am gandit sa ne laudam cu ce avem noi mai frumos si de ce nu sa ne laudam si cu canalizarea proiectata de noi la Sibiel. 
Dar pana la urma am trecut peste asta si ne-am rezumat doar la Muzeul din Sibiel, Manastirea Orlat (sa ma laud ca aproape am fost data afara din biserica pe motiv - fusta prea scurta - maicutele au considerat ca e ok, preotul nu, am primit un sort si pana la urma am ramas pret de cateva minute si eu in biserica, este a doua oara cand patesc asta, sa am probleme la schit/biserica/manastire) si barajul de la Gura Raului (dupa unii, nu dau nume - cascada de la Gura Raului, rusineeeeee colega). Bine am vizitat noi mai multe dar miercuri am vizitat Marginimea Sibiului, frumos peisaj se stie.

Dar despre muzeu vorbim acum.
Dragii mei, merita vizitat, plus ca domnul ghid o sa va insoteasca prin incaperile muzeului si o sa va povesteasca istoria fiecarei icoane, daca aveti rabdare, clar. 

Muzeul din Sibiel - sau Muzeul Preotului Zosim Oancea (ghici de ce?!?) gazduieste cea mai mare expozitie de icoane pe sticla din Transilvania si nunumai, toate donate la sfatul pr. Zosim Oancea care “Le-am zis că este frumoasă icoana în casă, dar o vezi şi te bucuri tu singur de ea, pe cînd, dacă o pui la muzeu, o vede şi se bucură o lume întreagă” si uite asa ne putem bucura cu totii de aceste frumuseti.

N-am platit taxa foto (stiu sa-mi fie rusine) dar o poza tot am facut.

Intrarea este de 5 lei pentru adulti, 3 lei pentru copii si studenti, iar daca tot ajungeti pe la vreo pensiune in zona, merita si muzeul o vizita. Plus ca daca aveti pe-acasa vreo icoana sau obiecte vechi de pe la bunici domnul ghid ne-a spus ca le putem dona, eu mi-am propus sa fur fierul de calcat cel antic de la bunica care e acum la Fra' doar ca sa apara si numele meu la Musee des icones sur verre Zosim Oancea - Sibiel.



Comments