Hai - hui again

Yeiiii ce dor mi-a fost sa ma urc in masina si sa cutreier tara in lung si-n lat. Cum spuneam sambata o sa plecam intr-o scurta plimbare, in recunoastere. Zic recunoastere pentru ca nu am reusit sa strangem toata gasca asa ca, mai mult ca sigur, cel putin o data o sa mai ajungem acolo. Destinatia a fost Transalpina si Pesterea Muierilor.

Azi despre Pesterea Muierilor sau cum mi-am petrecut cateva minute bune in pestra cu liliecii.


In primul rand nu pot vorbi de Transalpina fara poze si cum pozele sunt inca pe telefon o sa-mi ia ceva pana le pot descarca (nema cablu) asa ca povestim azi despre pestera. 

Pentru inceput mai am o completare: normal ca nu s-a plecat la ora 8:00 (cum stabilisem, nu eu ci ea), normal ca am plecat nepregatite ("ca sa ajung in Poiana o iau pe la Saliste?" la care eu ii zic "ce ma intrebi pe mine tu ai fost cu ideea tu sa-mi zici ce si unde"..."cat tupeu sa pleci nepregatita"), aaaaaa si the best, spuneam ca aparatul foto e la Bucuresti si ca vom face poze cu mega Iphone-ul dar oare ne-am gandit la baterie??? am plecat cu 55% baterie si am ajuns acasa cu el inchis. Doamneeeeee cata organizare pe noi. :))

Si acum, despre pestera. Cred ca pana acum, la cei 21 anisori ai mei, nu am fost intr-o pestera oficiala (zic oficiala pentru ca una la Voineasa am vazut/intrat si cred ca si pe la taranoaia, dar nu stiu exact daca erau adevarate pesterii sau doar o mica gaura in munte), asa ca daca pe harta scria Pesterea Muierilor in Baia de Fier am zis acolo ne oprim, chiar daca afara erau -2.5 grade. Si bine am facut.

Cumparat bilet (10lei), intrat, si surpriza, in pestera erau 10 grade, cald si bine. Am avut si ghid care ne-a spus foarte frumos despre pestera + ghid catel (simpatic foc). Pestera are o lungime de aprox. 7.0 km, dispusa pe vreo 4 niveluri, doar ca aprox. 900 m sunt amenajati pentru turisti. Traseul e cat de cat ok daca ai intre 80-100 cm, la 1.70m o iei in 4 labe ca de nu risti sa dai de nenea liliacul.
In pestera poti vizita: Domul Mic si Mare - au aspectul asemanator unor cupole gotice, formate prin precipitarea milenara a calcitei (daca am retinut corect), Sala Altarului, Valul Altarului, Amvonul, Candelabrul Mare si Stanca Insangerata, Valul Muierii, Bazinele Mari, Cascadele impietrite, Sala cu Guano, Galeria Ursilor, Sala Musteriana si cea mai draga mie Sala Turcului. Eu si Oana am intrat primele si faceam poze (nu stiam daca e permis sau nu sa pozam frumusetiile naturii, dar nici de intrebat nu aveam chef, mai ales ca-l stresasem destul pe ghid cu ale mele intrebari) asa ca pozam pe neve.

Lasand gluma la o parte Sala cu Guano mi-a placut cel mai mult, pentru ca acolo isi au cuibuletul liliecii, colonie nu gluma, ghidul ne-a zis ca de-a lungul timpului din acea sala s-au scos aprox.3 vagoane de guano si inca mai e cazul sa mai faca un transport, e singura zona unde trebuie sa pastrezi linistea, nu de alta dar risti sa faci recensamantul liliecilor in peruca proprie si cred ca e tare neplacut.

Tot in pestera am admirat craniul unei femei, de culoare, ce are o vechime de aprox. 30.000 de ani, dupa spusele ghidului. Toti au tras concluzia ca de acolo se trage numele de Pesterea Muierilor, dar wronggg.
Explicatia a venit imediat - poarta numele de Pestera Muierilor deoarece in timpurile stravechi cand barbatii plecau la lupta in ea se adaposteau femeile, batranii si copiii. Zona unde se adaposteau ei e cea mai friguroasa dupa mine, dar ce sa ceri unor femei in timpurile alea.




Daca reusesc sa descarc pozele am sa pun si aici, intre timp, e netul mare...pescuiesc 2 de acolo. Dar mai frumos ar fi sa vizitati singurei pestera, judetul Gorj, comuna Baia de Fier - greu de ratat, pe munte gorjenii au scris si ei mare cat China, BAIA DE FIER la fel ca Hollywood. :))
Inca o chestie nasoala, la sfarsit dupa ce ne-am lafait la 10 grade C am iesit la -2.5 grade C si drumul pana la masina e cam lung aprox. 1 km. Cine s-ar fi gandit ca vom traversa muntele in lung prin pestera si la intoarcere pe marginea drumului. Unlike this.

(Sursa foto)

Comments