Omul de fier - Tudor Butu

"E o prostie sa ai un vis si sa nu lupti pentru implinirea lui". T.B.

Dupa 8 zile cat a stat pe noptiera mea, azi dupa o saptamana prea lunga, prea agitata si mult prea obositoare, am lasat toate problemele, necazurile, gandurile si toata treaba si am citit cartea lui Tudor Butu - "IRONMAN. Drumul meu spre implinire".

Trebuie sa recunosc ca eu plang la filme (la alea lacrimogene mai exact) dar nu la citit carti. Ei bine exista un capitol la care fara sa vreau o lacrima tot a curs. Nu ma pricep la recenzii de niciun fel si nu cred ca voi reusi sa trasmit emotia si trairile cum a facut Tudor, asa ca nu pot decat sa va recomand sa o cititi.

Atat de tare m-a emotionat cartea lui Tudor, experientele prin care a trecut, totul. E de admirat ambitia si dragostea lui pentru Munte si Sport. E de admirat si apreciat dorinta lui arzatoare de a participa la un concurs cu gandul nu sa-l castige (cum ar face altii) ci sa-l termine. Nu conteaza ca esti primul sau ultimul, nu conteaza ca esti descalificat ci conteaza ca in ciuda tuturor greutatilor sa treci linia de sosire, multumirea ta este premiul cel mai de pret. Nu conteaza ca nu ai obtinut timpul propus ci ambitia de a te antrena ca la urmatoarea competitie sa fi mai bun, de a te autoeduca. 
 Drumul lui a fost acela de a se antrena, a participa si de a termina o competitie Ironman - Omul de fier si de a te bucura de tot ce te inconjoara, sa te bucuri de frumusetea naturii, nu de putine ori, dupa cum spune chiar Tudor in carte, se oprea pentru a admira peisajul minunat, de a face poze si nu in ultimul rand de a cunoaste oameni noi, care impartasesc aceleasi vise si de ati face prieteni.

Pe Tudor l-am cunoscut vazut la nunta prietenei mele dragi Anne (mai, 2011) nu cred ca am schimbat 2 vorbe atunci dar l-am revazut si cunoscut prin iarna, 2011. Dupa ce am citit cartea si am aflat de marele lui vis -  de a participa la Ironman, de marea lui iubire - munte si sport, parca mi-e asa ciuda ca nu am stiut ca se antreneaza pentru un asa mega-concurs (in Mai la nunta sau sa-l felicit mai tarziu pentru rezultatul lui). Chiar imi pare rau ca nu am stiut atunci.

Intamplator am dat de blogul lui si am citit postarea - Eu nu am fost singur - atunci m-a emotionat foarte mult, si atat de mult ma bucur ca a ales sa impartaseasca cu noi totii aceste momente foarte importante din viata lui.

Lansarea cartii a avut loc sambata la libraria Erasmus si din suflet ii multumesc ca m-a invitat sa iau parte la acest frumos eveniment din viata lui. Asa am descoperit un alt om si mi-am dat seama ce suflet bun are si cate a putut face in asa scurt timp (sunt inca impresionata de rezultatele obtinute si la cate competitii a participat). Eu am facut excursii si drumetii in scoala si de curand pe Muntele Cindrel si mi-au iesit plamanii din piept si ochii din orbite dar privelistea a meritat efortul, dar sa inoti 3.8 km in 1 h si 31min, apoi ciclism 180 km in 6 h si 24 min, ca la final sa alergi 42 km in 5 h si 3 min. eu zic ca isi merita numele de Ironman. Inca nu pot intelege cum poti sa rezisti unui asemenea efort si cum este posibil si de unde gasesti resursele de a continua, chiar ca ai nevoie de mult antrenament, ore de munca si pregatire, de ambitie cu carul si de o daruire pentru a reusi, un adevarat vis. Cred ca Tudor este un norocos ca a reusit sa-si implineasca un vis si nu a fost unul usor.

Toate acestea si multe altele le veti descoperi in cartea lui - "Ironman. Drumul meu spre implinire" si va asigur ca se merita. Fondurile obtinute din vanzarea cartii vor fi donate Asezamantului Social pentru copii si mame fara adapost "Sf. Arhangheli Mihail si Gavril" din Slobozia, judetul Giurgiu. Motivul pentru scrierea acestei carti a venit in urma vizitei lui Tudor la acest asezamant, unde a fost impresionat de mamele care in ciuda conditiilor grele de viata nu isi abandoneaza copiii, urmand ca din fondurile obtinute sa se renoveze asezamantul.

Daca doriti sa participati la strangerea de fonduri sau daca va doriti sa cunoasteti si voi drumul spre implinirea al lui Tudor, il puteti contacta la adresa de e-mail: ipsario1200@gmail.com

"Simt in spate caldura razelor de soare si realizez cum toate tensiunile din mine au disparut, toate angoasele toata nelinistea. Traiesc o stare de totala multumire, nu ma gandesc la nimic, nici nu mai stiu cine sunt si de  unde sunt, am senzatia ca intreaga natura din jurul meu constituie o prelungire a corpului meu. Traiesc in prezent, nu mai exista trecut, nu mai exista viitor. Sunt intregime aici si acum. Acest moment este totul."
Tudor Butu - Ironman. Drumul meu spre implinire

Comments