Spitalul nostru cel de toate zilele

Cu totii stim ca sistemul nostru sanitar e varza, dar varza calita rau. N-am avut niciodata o parere buna despre sistemul nostru sanitar, sa zicem ca de medici nu am ce comenta dar cand participa si ei direct la asta DAAAA!!!

Prima data cand am trecut de la dezamagire la dezinteres total a fost atunci cand m-am intors in tara, dupa trei luni de vacanta in Spania, vacanta bine meritata dupa 4 ani de studentieeeee, grei ani, dar grei rau si m-am izbit de birocratia de rahat a CNAS-ului.:))) Multu' sis pentru vacanta!!!

Mnooo, am terminat facultatea si mi-am permis "luxul" ca in loc sa ma angajez ca dehhhh eram licentiata am ales sa plec intr-o vacanta de 3 luni, dupa m-am intors, angajat, etc. intrand si eu semi in randul lumii. Toate bune si frumoase pana cand am fost nevoita sa merg la spital pentru niste analize. (Am evitat cat am putut de-a lungul anilor sa nu ma duc la Spitalul Judetean, avusesem destule peripetii nu tocmai placue la Spitalul Luther Sibiu asa ca evitam cu orice pret o vizita la orice alt spital comunist.) Prima usa inchisa a fost ca nu am adeverinta vizata de la CNAS, am mers sa o vizez - a doua usa inchisa - nu aveam 6 luni lucrate pe CM (cartea de munca)...asta e nu dadeam faliment daca plateam niste analize ca da nu era o problema sa platesc, pentru asta am ales totusi Spitalul Polisano, unde ma enervau "desteptele" - asistentele, ca imi repetau "puteti sa beneficiati de o reducere daca aduceti o adeverinta vizata de CNAS" - raspunsul meu era evident - PASSSS!!!

Dupa 6 luni pe CM, a treia usa inchisa, nu aveam cotizat la CNAS 5 ani fara intrerupere, ca dehhh lucrasem doar de 6 luni si desi plateam ca tot romanu' toate cele la Sanatate, este litere de lege sa nu ai intreruperi. M-am interesat, am primit si un raspuns frumos in scris ca dupa finalizarea studiilor (cat timp automat esti asigurat) eu am o interupere si daca nu platesc contravaloarea - in jur de cateva milioane nu pot sa benficiez de acea stampila pe adeverinta de salariat si vaiiiii doamne nici la spital nu pot sa merg ca trebuie sa platesc. Mi s-a parut aiurea sa platesc pentru niste servicii pe care sincera sa fiu nu aveam incredere. Stim cu totii ca acelasi medic din Spital isi da de 100 de ori mai mult interesul fata de pacient intr-o clinica privata sau in propriul cabinet ca dehhh acolo platesti.

Au trecut anii, mai exact 5, n-am platit, as putea spune ca am fentat STATUL ROMAN si ale lui regu;i?? Am preferat sa merg la Privat decat la STAT, am ajuns la Urgente de vreo 2-3 ori unde mai bine nu mergeam, nu vreau sa intru in detaliu, dar la un moment dat stiu ca le-am spus ironic "credeti ca am venit aici de dragul dvs???"

M-am enervat foarte tare cand zilele trecute, fiind in sala de asteptare de la Spitalul Luther - Urgente Kinderi, am asistat la un episod tragic care m-a facut sa ma simt la fel de dezamagita de tara in care traiesc. O fetita de 3 ani si-a taiat cu toporul un degetel, nu intru in detali ce si cum, unde si cine, pe scurt pentru simplu motic ca provenea dintr-o familie umila si de alta etnie a fost lasata sa astepte (cel putin asta este parerea me personala) mai bine de 4-5 ore, sa indure dureri imaginabile si sa-si piarda acel degetel pe care mama ei il avea cu ea. Nu am reusit nici atunci si nici acum sa inteleg de ce s-a intamplat asta si credeti-ma ca nimeni nu a luat in seama lumea din jur si faptul ca toti insistau sa i se acorde primul ajutor. Azi am aflat ca "i s-a aranjat" degetelul in asa fel incat nu este nevoie de operatie. Nu cunosc termenii medicali, dar e posibil asa ceva????

Nu stiu cum a putut rezista micuta acelor dureri si nu stiu de ce acele asistente, acei doctori au uitat in primul rand ca sunt oameni si ca au in fata un copil in cele mai groaznice dureri, nu mai zic de juraminte, datorie, responsabilitati.

Nu mai zic nimic, eu nu mai condamn, nu mai comentez, nu mai am nicio parere dar vreau sa spun atat - in Spania pentru o simpla raceala de la intrare si pana la iesire nu am pus un deget jos, am fost dusa de la o sectie la alta cu caruciorul, am primit halat, asistenta si toata atentia, mi s-au facut n analize, radiografii si toate astea fara sa fiu asigurata sau sa mituiesc pe cineva, pentru o simpla raceala.

Judecati voi.

Comments