The Human Body - vizita in corpul uman

N-as putea spune de ce sa mergeti sa vizitati The Human Body la Muzeul Antipa, dar va pot spune cat mi-am dorit sa ajung si cat s-a meritat vizita mea de aproximativ 2 ore la expozitie si cate am vazut/invatat.

As putea spune ca m-am luminat, bini di tat!!! Si Doamne cat am asteptat sa ajung in fata exponantelor dar am asteptat momentul potrivit.

Daca nu stiati la Muzeul National de Istorie Naturala "Grigore Antipa" din Bucuresti, din 22 martie si initial pana in 30 iunie, prelungita pana pe 4 august 2013 se poate vizita expozitia The Human Body.

Nu mai retin unde am citit de expozitie dar m-am luminat si pe lista mea "must-do/see" trebuia bifat. Colegele mele rezidente la stoma' mi-au spus ca avand in vedere ca nu am vazut cadavre (bunicii nu se pun) si disectii live o sa fie super interesant. Iar la cum ma stiu ele de curioasa m-au incurajat sa merg.

In ultimul weekend din luna iunie cand era practic si ultima zi penultima (apoi s-a prelungit pana pe 4 august) am ajuns cu emotie si insetata de a afla si vedea cat mai multe pe poarta Muzeului Antipa. Doua ora am citit si urmarit fiecare particica expusa. Am fost fascinata de corpurile umane care da erau niste cadavre - numai os, muschi, vene si alte organe, dar plastifiate asa ca nu-i de mirare ca si elevii pot vizita expozitia. Interesant!!!

Cam asa as descrie si eu in cateva cuvinte ce si de ce ar trebui sa vizitam:

"Expoziția ”The Human Body” își poartă vizitatorii într-o călătorie uluitoare prin nouă galerii ce prezintă componentele esențiale ale anatomiei umane. „De ce strănutăm?.. De ce sunt şoldurile femeii mai mari decât cele ale bărbatului?.. Unde se află cele mai mici oase în corpul nostru? Care sunt efectele fumatului pasiv asupra fertilităţii? Care muşchi sunt mai puternici, cei ai femeii sau ai bărbatului? Care este rolul placentei? Unde se găseşte vertebra Atlas în corpul nostru? Dar tendonul lui Ahile? Ce este o scanare TC? De câte ori respirăm, în medie, pe minut? Colesterolul, bun sau rău?” sunt doar câteva din întrebările la care veţi afla răspuns vizitând expoziția ”The Human Body”."
  
La iesirea din Muzeu o doamna mi-a inmanat un fluturas in care scria de unde provin corpurile expuse, nu vreau sa ating acest subiect pentru ca mi se pare unul delicat si nu-s destul de documentata. Vreau sa cred ca cele spuse de organizatorii expozitiei sunt adevarate, si ca acele corpuri au fost donate in conformitate cu legislatia chineza si ca moartea lor a survenit din cauze naturale. Am ramas uimita de cat de bine sunt "conservate" apoi am inteles ca practic in asta consta platifierea tesutului uman pentru a putea fi conservat.

Acestea fiind spuse recomand sa vizitati expozitia si sa va lasati purtati prin "corpul omenesc" aveti multe de invatat.

P.S. Recomand sa nu mancati inainte si nici la o ora dupa, daca sunteti sensibili, eu la o ora dupa ce am iesit din muzeu am mancat si numai eu stiu cat m-am abtinut sa nu vomit. Dar e uman sa fie asa, poate sunt eu mai delicata, dar de placut mi-a placut.

Enjoy!

Comments