Din cand in cand citesc - Moartea lenta a Lucianei B.

Spuneam acum cateva saptamani ca nu am citit in lungul si frumosul meu concediu doar cartea prefratului meu Oscar Wilde ci si o carte scrisa de Guillermo Martinez. Nu este un scriitor foarte cunoscut, dar cartea citita  pe lungul drum spre casa (vreo 12 ore) "Moartea lenta a Lucianei B." mi-a placut foarte mult.  Cred ca a fost cartea pe care am citit-o cel mai rapid, unde mai pui ca nu costa DECAT 4,50 lei.

Cartea mi-a fost recomandata de un prieten (omu' cu cartea cum imi place sa-i spun) care mi-a povestit-o in cateva minute si parea genul meu. Nu este o carte pretentioasa sau greoaie, firul narativ e simplu ca un thriller care te prinde usor.
Citeam cu o pofta pe drumul de intoarcere din Muntenegru de ziceai ca ma uit la un film in care asteptam deznodamantul cu sufletul la gura. De la 8:00 si pana in jur de ora 16:00 am citit continuu, la foc automat. Doar tunelurile ma faceau sa ridic ochii din carte.  Au fost cele mai frumoase ore petrecute pe drum, spre casa, dupa 11 zile in frumosul Kotor.

Am gasit o recenzie pe un site si cum o carte scrisa simplu, povestita si mai simplu, ar fi culmea sa o mai simplific si eu:

"Moartea lenta a Lucianei B . este un roman politist si nu prea. Spre finalul lecturii, iti dai seama ca aceasta carte se vrea o meditatie asupra literaturii, in general. Daca este o meditatie reusita, ramane sa decizi tu. Garantez, insa, ca dupa ce vei citi aceasta poveste vei avea macar un raspuns la intrebarea: De ce citesc literatura si nu citesc carti care sa contina informatie adevarata, carti practice din care sa invet ceva? "

Atat mai pot spune ca finalul desi era unul anuntat l-as fi schimbat si nu ma refer la moartea lenta a Lucianei B.

Enjoy the silence & read!

Comments